NAVRCHOLU.cz

E-shop a medvídci Dobrodruzi zachraňují prodejnu Dobrodruhá

By Publikováno 22. 4. 2020 Aktuality, Charita

Charitní prodejna Dobrodruhá je již od 16. března uzavřena. Spolu s dalšími menšími prodejnami a provozovnami, které byly nuceny v nouzovém stavu přerušit svoji činnost, se prodejna ocitla v krizi. Největší podporou je pro Dobrodruhou především zájem zákazníků o zboží, které je nyní možné nakoupit mimo kamenný obchod i v novém e-shopu.

Další pomoc na záchranu obchůdku se rýsuje v podobě nového produktu medvídek Dobrodruh Záchranář, jehož zakoupením mohou zákazníci podpořit činnost prodejny, která za poslední měsíc ztratila veškeré tržby a nyní se nachází v existenčním ohrožení.

Obchod Dobrodruhá, který v červnu oslaví své druhé narozeniny, je designovou prodejnou se zbožím z chráněných dílen a firem podporujících dobrou věc. S příchodem karantény se prostory prodejny na čas proměnily v příjmové a výdejní okýnko roušek potřebným. Během jednoho měsíce bylo v okýnku vydáno přes 700 roušek pro více jak 120 lidí. V současné chvíli, kdy byl provoz obchodu zcela utlumen, se prodejna nachází v krizi. Dobrodruhá proto rozjíždí kampaň na podporu s názvem Medvídci Dobrodruzi Záchranáři.

E-shop a medvěd Záchranář

Zájemci tak mohou kromě nákupu zboží podpořit prodejnu i zakoupením medvídka Dobrodruha Záchranáře za symbolickou cenu 555 Kč a podpořit tak charitní obchůdek. „Společně s medvídkem Záchranářem obdrží náš zákazník, ‚adoptivní rodič‘, i medvídkův rodný list a samozřejmě roušku pro sebe a svého malého kamaráda včetně sady rukavic. Celý ‚záchranářský balíček‘ je uložený v krásném praktickém pytlíku z recyklovaných látek, který může posloužit i na pečivo nebo zeleninu,“ sděluje Kateřina Steinerová, vedoucí prodejny Dobrodruhá.

Medvídci jsou zhotoveni z recyklovaných materiálů, jako jsou svetry, trika, recyklované duté vlákno, ale i starých hraček, které už nemají využití a jinak by se musely zlikvidovat. „Pro Dobrodruhou je šijí naše dobrovolnice, švadlenky, které nám pomáhaly šít roušky. V první vlně bychom měli mít připravených asi 15 medvědů různých barev střihů i kombinací,“ vysvětluje Kateřina Steinerová a dodává: „Pokud by někdo měl doma třeba nějaký svetr nebo tričko, které má moc rád, ale už není nositelné, může si u nás i takového medvídka Záchranáře objednat přímo na míru.“

Prodejna v těchto dnech nově rozjela i e-shop. Lidé si mohou v pohodlí domova vybrat a objednat zboží a následně si jej vyzvednout a bezkontaktně zaplatit v Dobrodruhé. E-shop je každým dnem doplňován novým zbožím z chráněných dílen, od lokálních tvůrců a originálními kousky oblečení a porcelánu z druhé ruky. Nákupem tak zákazníci podpoří charitní obchod ve svízelném období.

Tvoříme příběhy lidí i věcí

Zachovat provoz obchodu Dobrodruhá je potřebné i z důvodu tréninku profesních dovedností lidí s duševním onemocněním, kteří v rámci sociálně terapeutické dílny vykonávají v obchůdku činnosti spojené s prodejem. Cílem je obnovit jejich pracovní návyky a pomoci jim tak znovu se začlenit do běžného života. „Naši klienti oceňují, že se mohou podílet na něčem, co má smysl. Daří se jim navazovat přátelské vztahy mezi sebou navzájem a zvládat komunikaci s dalšími lidmi, kteří se účastní provozu obchodu. Nemusí trávit své dny v osamocení a stereotypu, ale mohou zažívat něco nového a tvořivého. Díky tomu nalézají ztracené sebevědomí a pomáhají tak tvořit nové příběhy, jak je ostatně krédem obchůdku Dobrodruhá,“ přibližuje vedoucí střediska psychosociální pomoci Miroslava Koutská.

Eva Štefková, Charita Olomouc